Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Μετρό Αθήνας: το 15ο μεγαλύτερο Σύστημα Μετρό της Ευρώπης



Η Αθήνα κατατάσσεται στα μεσαία συστήματα και έχει καλύψει ένα σημαντικό ποσοστό από τις μεγάλες Μετρό-πόλεις.




Η Αθήνα αν και εγκατέστησε την πρώτη της μητροπολιτική γραμμή «Μετρό» το 1869, δεν κατάφερε στη συνέχεια να διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο γραμμών και σταθμών στην πρωτεύουσα. Μέχρι και το 2000 αυτή η πρώτη γραμμή Μετρό (γνωστή και ως Ηλεκτρικό ή ΗΣΑΠ) παρέμεινε η μοναδική στην πόλη, σχεδόν εξ` ολοκλήρου επιφανειακή και είχε απλά επεκταθεί από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά.

Μετά από δεκαετίες συζητήσεων, αντιρρήσεων και προβλημάτων, το 1993 η Αθήνα ξεκινά μία μεγάλη προσπάθεια, πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες (αρχαιολογικά ευρήματα, δύσκολο έδαφος, κρίση) και καταφέρνει να κατασκευάσει άλλες 2 γραμμές με συνολικά 41 σταθμούς. Μαζί με την Ρώμη θεωρούνται οι δύο δυσκολότερες πόλεις σε όλη την Ευρώπη για κατασκευή δικτύου Μετρό λόγω των χιλιάδων χρόνων ιστορίας.

Σήμερα η πρωτεύουσα διαθέτει συνολικά 3 γραμμές Μετρό 83 χιλιομέτρων με 65 σταθμούς καλύπτοντας ένα σημαντικό μέρος της πόλης, αλλά όχι το μεγαλύτερο. Υπό κατασκευή βρίσκεται μία επέκταση προς το κέντρο του Πειραιά με 6 σταθμούς που θα ανεβάσει τον αριθμό των σταθμών σε 71 ενώ σχεδιάζεται μία 4η γραμμή και αναμένεται η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος με 9 σταθμούς.

Ανάμεσα στα πολύ μεγάλα συστήματα Μετρό της Ευρώπης η Αθήνα κατατάσσεται στα μεσαία έχοντας καλύψει ένα σημαντικό ποσοστό από τις μεγάλες Μετρό-πόλεις  τα τελευταία 20 χρόνια. Το ypodomes.com έκανε μία μεγάλη έρευνα και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που συλλέξαμε η Αθήνα βρίσκεται στην 15η θέση από όλες τις πόλεις της Ευρώπης σε αριθμό σταθμών και 13η σε χιλιόμετρα δικτύου.


Βρίσκεται στην ίδια κατηγορία με τις πόλεις:


  • Αγία Πετρούπολη (67),
  • Κωνσταντινούπολη (65),
  • Ρότερνταμ (62),
  • Λιλ (60),
  • Νιουκάστλ (60) και
  • Βρυξέλλες (59).



Ας δούμε όμως ποιες είναι οι κυρίαρχες πόλεις της Ευρώπης σε έκταση και σταθμούς Μετρό αλλά και την θέση της Αθήνας μέσα στα 30+20 μεγαλύτερα συστήματα Μετρό της Ευρώπης:


  1. ΠΑΡΙΣΙ: 303 σταθμούς Μετρό – 214 χλμ δίκτυο.
  2. ΛΟΝΔΙΝΟ: 315 σταθμούς Μετρό – 436 χλμ δίκτυο.
  3. ΜΑΔΡΙΤΗ 300 σταθμούς Μετρό – 293 χλμ δίκτυο.
  4. ΜΟΣΧΑ: 194 σταθμούς - 325,4 χλμ δίκτυο.
  5. ΒΕΡΟΛΙΝΟ: 170 σταθμούς - 151,7 χλμ δίκτυο.
  6. ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: 163 σταθμούς - 123,7 χλμ δίκτυο.
  7. ΟΣΛΟ: 105 σταθμούς - 84,2 χλμ δίκτυο.
  8. ΒΙΕΝΝΗ: 104 σταθμούς - 80χλμ δίκτυο.
  9. ΜΙΛΑΝΟ: 103 σταθμούς - 94,5 χλμ δίκτυο.
  10. ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ: 100 σταθμούς - 105,7 χλμ δίκτυο.
  11. ΜΟΝΑΧΟ: 96 σταθμούς – 95 χλμ δίκτυο.
  12. ΑΜΒΟΥΡΓΟ: 91 σταθμούς – 104 χλμ δίκτυο.
  13. ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ: 86 σταθμούς - 64,9 χλμ δίκτυο.
  14. ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ: 67 σταθμούς - 113,2 χλμ δίκτυο.
  15. ΑΘΗΝΑ: 65 σταθμούς - 83,3 χλμ δίκτυο.
  16. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ: 65 σταθμούς - 81,9 χλμ δίκτυο.
  17. ΡΟΤΕΡΝΤΑΜ: 62 σταθμούς - 78,3 χλμ δίκτυο.
  18. ΛΙΛ: 60 σταθμούς – 45 χλμ δίκτυο
  19. ΝΙΟΥΚΑΣΤΛ: 60 σταθμούς - 74,5 χλμ δίκτυο.
  20. ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ: 59 σταθμούς - 39,9 χλμ δίκτυο.
  21. ΠΡΑΓΑ: 57 σταθμούς - 59,4 χλμ δίκτυο.
  22. ΛΙΣΣΑΒΟΝΑ: 55 σταθμούς - 45,5 χλμ δίκτυο.
  23. ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ: 52 σταθμούς - 38,2 χλμ δίκτυο.
  24. ΡΩΜΗ: 52 σταθμούς - 40,4 χλμ δίκτυο.
  25. ΚΙΕΒΟ: 52 σταθμούς - 67,6 χλμ δίκτυο.
  26. ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ: 51 σταθμούς - 69,3 χλμ δίκτυο.
  27. ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗ: 46 σταθμούς – 35 χλμ δίκτυο.
  28. ΑΓΚΥΡΑ: 45 σταθμούς - 55,7χλμ δίκτυο.
  29. ΜΠΙΛΜΠΑΟ: 40 σταθμούς – 43 χλμ δίκτυο.
  30. ΛΥΩΝ με 39 σταθμούς - 30,3 χλμ δίκτυο.



Ακολουθούν οι πόλεις:


  • Τουλούζη (37-28,2χλμ),
  • Άμστερνταμ (22-32,7χλμ), 
  • Μπούρσα (31-31χλμ),
  • Χάρκοβο (29-39,6χλμ),
  • Μίνσκ (28-35,4χλμ),
  • Μασσαλία (28-21,5χλμ),
  • Σόφια (27-31χλμ),
  • Μπακού (23-34,6χλμ),
  • Κοπεγχάγη (22-20,4χλμ),
  • Τμπίλισι (22-27,2χλμ),
  • Σεβίλλη (22-18,2χλμ),
  • Τορίνο (21-13,2χλμ),
  • Βαρσοβία (21-22,7χλμ),
  • Νάπολη (20-17,6χλμ), 
  • Σαν Σεμπάστιαν (20-28,9χλμ),
  • Ελσίνκι (17-21,1χλμ),
  • Μπρέσια (17-13,7χλμ),
  • Ρεν (15-9,4χλμ),
  • Μαγιόρκα (15-15,5χλμ),
  • Γλασκόβη (15-10,4χλμ),
  • Σμύρνη (15-17χλμ).



Πηγή: YPODOMES.COM

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου