Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος, δήλωσε η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή



από το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

 
Στις 30 Σεπτεμβρίου 2014, ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής πολιτικής τροφίμων θα αποκαλύψει το πρόγραμμά του, για τα επόμενα 5 χρόνια, στο Ευρωκοινοβούλιο. Πιστεύουμε ότι η ξεκάθαρη σήμανση του κρέατος πρέπει να βρίσκεται «ψηλά», στις προτεραιότητές του, ιδίως μετά το σκάνδαλο, με το αλογίσιο κρέας. 




Κατά τη διάρκεια του μήνα Σεπτέμβρη η BEUC - Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών και το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, «έτρεξαν» μια εκστρατεία, ζητώντας να επεκταθεί η σήμανση της χώρας προέλευσης, σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα, που περιέχουν κρέας, όπως στα λαζάνια, στο ζαμπόν, στα λουκάνικα, που πωλούνται, στην Ευρώπη. Ενώ η προέλευση του νωπού κρέατος, σύντομα, δε θα αποτελεί μυστήριο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός, για το κρέας, στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Η εκστρατεία της BEUC στοχεύει να αλλάξει τη σημερινή κατάσταση. Πάνω από 9.000 καταναλωτές έκαναν share ή like της εκστρατείας, στο facebook και στο twitter, μέχρι σήμερα.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος (που πρόκειται να οριστεί), ο κ. Vytenis Andriukaitis, δε μπορεί να κωφεύσει, στο αίτημα αυτό των καταναλωτών. Έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Δεκέμβριο του 2013, δείχνει ότι 9 στους 10 καταναλωτές θέλουμε να γνωρίζουμε, που γεννήθηκε, εκτράφηκε και σφάχτηκε το ζώο, από το οποίο προέρχεται το κρέας, που τρώμε.

Η Μονίκ Γκόγιενς, Διευθύντρια της BEUC σχολίασε: « Αυτή η εκστρατεία αποτελεί μια επιπλέον απόδειξη ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ενδιαφέρονται, για τη σήμανση της προέλευσης του κρέατος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να ακούσει αυτό το 90% των καταναλωτών, που θέλουν να γνωρίζουν την προέλευση του κρέατος, που τρώνε. Το πρόσφατο σκάνδαλο, με το αλογίσιο κρέας, έχει σοβαρά πλήξει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, στα τρόφιμα.  Η αλυσίδα παραγωγής- κατανάλωσης κρέατος πρέπει να γίνει πιο διαφανής. Η διαφάνεια αποτελεί μέρος της λύσης, για την αποκατάστασή της χαμένης εμπιστοσύνης. Η υποχρεωτική σήμανση της προέλευσης παίζει σημαντικό ρόλο».

Η εκστρατεία μας (σε δύο στάδια):

1.     Η εκστρατεία απογειώθηκε, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πάνω από 9.000 shares/likes. Ζητήσαμε, από τους καταναλωτές να κάνουν share και retweet την ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΠΟΥ ΕΔΕΙΧΝΕ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΕΝΟΣ ΓΟΥΡΟΥΝΙΟΥ, από «το αγρόκτημα, στο πιάτο».

2.     Κάποιοι παρασκευαστές τροφίμων, εθελοντικά, αναγράφουν την προέλευση του κρέατος, που χρησιμοποιούν. Ζητήσαμε, από τους καταναλωτές ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΟΥΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ. ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΑΣ με την κοινή χρήση των φωτογραφιών τους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας το #meatorigin.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου